I torsdags kom jag hem från antagligen den bästa veckan i mitt liv.
Jag hängde med på Anna Stålnacke och Caroline Aspenskogs L.A Bootcamp - en veckas träningsresa i L.A. Jag tillsammans med 29 andra åkte för en vecka i värmen med god mat och rolig träning - de flesta åkte utan att känna någon annan, precis som jag.
Resan dit var mindre rolig, jag tyckte verkligen det var jobbigt att flyga i 11 timmar och när vi väl kom fram fick vi stå å köa i någon timme innan vi tog oss ut på Los Angeles gator - mitt i rusningstrafiken. Sen tog det ytterligare någon timme innan vi fick våra lägenheter. USA är verkligen inte effektiva på någonting.
Så första kvällen åt vi grillmiddag och fick en välkomstpresent innan vi somnade, efter cirka ett dygn som vaken.

Första morgonen tränade vi morgon-PLYO på stranden, innan en dusch och sen en underbar, hälsosam frukostbuffé som de fixade åt oss. Sen åkte vi till Venice Beach och hyrde cyklar. Vi cyklade efter cykelvägen hela vägen till Santa Monica Pier. Där stannade vi ett tag och gick ut på pieren och tittade, innan vi cyklade tillbaka och tog en prommis till en restaurang, som faktiskt ägdes av en svensk, för en god lunch. Jag åt kokosris med grillad fisk, grönsaker och mangosalsa. Jag ääälskade speciellt kokosriset!
Efter lunchen gick vi till Gold's Gym och ordnade gymkort innan vi fick träna på egen hand i gymmet. Jag körde rygg med Gabriella och kan man få dåliga pass på Gold's? Jag tror inte det. Det bästa var väl ändå att varje pass körde jag tillsammans med någon av deltagarna.

På kvällen gick vi ut för middag på Tender Greens som har massor av nyttiga alternativ, jag tog brunt ris med en stek och sallad med baby spenat, get ost och hazelnötter. Carro berättade också att deras Tomasoppa var riktigt god, så jag tog även en sådan. Jag som inte ens gillat tomatsoppa tidigare, älskade den!

Andra dagen tog vi bilarna till Hollywood efter frukost & ett bröstpass med Tobias, för att vandra i Hollywood Hills. Solen stekte och det var riktigt brant uppför med ojämt underlag och jag trodde jag skulle avlida i vissa stunder.... Riktigt jobbigt!
Vi gick upp till Observatoriumet och tog lite bilder, en toapaus och lite energipåfyllning. Sen fortsatte vi en bit till nästa stopp innan vi vände ner igen för allas magar kurrade. Då åkte vi till Hooters för en sen lunch. Vi fick uppleva väldigt dålig service för en så pass stor grupp: vi fick endast 1 servitris till 34 personer och hälften hann äta upp sin mat innan resten ens fått in sin. Så efter många om och men, gick vi därifrån med en hel del rabbatt. Då passade vi på att kolla lite längs Hollywood blvd. Jag gick raka spåret till Sephora (såklart) och plockade på mig mina första produkter.
Hjärtat bultade när jag gick in och jag tappade helt vad jag hade planerat att köpa. Men fick ändå bara bra köp med mig - såklart! Sen åkte vi tillbaka "hem" och vi var några som bestämde oss för att skippa träningen och kvälls-pannkakorna och gick till Chipotle för ett ordentligt mål mat. Sen gick vi in på Ralphs, matvarubutiken för lite små-köp som t.ex vatten. Sen umgicks vi bara en stund innan sängen.

Tredje dagen efter morgonträningen fick man välja lite vad man ville göra - antingen häng på standen eller shopping i Santa Monica. Jag valde att shoppa i Santa monica, på egen hand. Så skönt att gå själv en stund och shoppa lite mer på Sephora och lite underkläder på Victorias Secret. Sen åkte vi alla tillsammans till gymmet för en PLYO-pass, vilket var helt sjukt varmt! Vi lyckades även träffa två väldigt otrevliga Amerikanare.. Alla är INTE trevliga i USA, vilket man alltid annars får höra.
Sen fick vi improvisera lite och så blev det spontant en sen middag på en mysig italiensk restaurang. Vi hade faktiskt riktigt roligt under middagen! I mitt bord satt Lina, Ellen, lill-Simon, Nikita, Christoffer, stor-Simon, Viktoria och Gabriella. Först beställde några av oss in förrätt, jag tog lite lufttorkad skinka med ett gott grillat bröd. Till vamrätt tog alla andra pizza, men jag åt underbart goda köttbullar i tomatsås och med mozzarella.
Sen gick vi till Ralph's för att köpa efterrätt och äta tillsammans på hotellet, men jag köpte bara hallon och pepsi max, hehe.. Så satt vi på innergården och hade jättemysigt.

Fjärde dagen skippade jag morgonträningen pga. hettande knän och lite illamående som gav mig begränsat med sömn under natten. Så jag sov en liten stund extra innan det var dags för frukost. Sen åkte vi till Gold's för ett yogapass tillsammans med deras instruktör. Det var verkligen så sköönt och välbehövligt! Hade ont lite överallt innan då vi inte hann stretcha ordentligt efter t.ex PLYO-passen men efter yogan kände jag mig mycket mjukare i kroppen! Efter det gick vi till The Fire House och åt lunch. Deras mat är verkligen så bra! De är nyttig, ren och gott.
Sen blev det någon timmes häng på stranden med hela gängen och jag, Gabriella, Christoffer, More och lill-Simon badade i vågorna. För mig var det första gången i Stilla havet och i saltvatten. Det var underbart bortsett från saltet i munnen och ögonen!
Sen promenerade vi alla till gymmet för ytterligare ett pass. Sen den kvällen bjöd Annis & Carro på grillmiddag som de tillsammans med grabbarna grus fixade på hotellet.

Femte dagen tränade jag armar på morgonen och efter frukost så åkte vi på en liten roadtrip till Desert Hills Premium Outlet i Cabazon. Som man hör på namnet var det i öknen, alltså suuperhett!! Vi började med att äta lunch, jag tog en stor ceasarsallad med kyckling och frukt. Sen gick jag tillsammans med Gabriella i butikerna och lyckade faktiskt shoppa lite. Alltså kläder. Även en plånbok från Michael Kors - väldigt olikt mig. Men fick med mig underkläder från Calvin klein, en kofta, ett par tofflor, en oversize klänning och en t-shirt från Nike, ett par tights från Lululemon, 2 st klänningar och en top från Forever 21. Tror det var typ allt? Så köpte vi en jättegod starbucks för att svalka oss med i värmen.
Sen handlade vi lite i en mack för att klara bilfärden "hem", vilket tog typ 2 timmar- men vi hade trevligt i bilen iaf.
Då gick jag, Viktoria och Gabriella till Tender greens för middag, tog samma tomatsoppa men sen tog jag lax med grillade grönsaker och sallad också - suupergott!

Sjätte & sista heldagen började med extra tidig morgon-plyo. Kändes som om det var mitt i natten för mig... Sen  så valde jag, Victoria och Gabriella att åka till Santa Monica för lite mera shopping.
Vi gick till Ulta beauty, tog en starbucks, handlade lite till på Sephora osv innan vi åkte med uber till Gold's där jag började med trappmaskinen tills svetten rann och sedan körde jag ben, fokus rumpa. Efter typ 1-2 övningar så stötte jag på Sandra som skulle köra samma så vi körde resten tillsammans. Älskar verkligen maskinutbudet där!!
Vi lyckades även köra benpress bredvid Calum Von Moger - han och hans vän var de första snygga killarna jag såg på hela resan.. Sverige är nog ändå bäst på det sättet: mycket mer snygga människor, haha..
Sen åkte vi hem och snabb-fixade oss innan en sista underbar middag på The Cheesecake faktory i Santa Monica.
I vårat bord åt vi 3-rätters och jag fick sitta med mina favoriter från resan. Till förrätt åt jag Edamame bönor, för det har jag viljat prova länge. Till varmrätt tog jag en härlig köttbit med broccoli och sötpotatispommes. Till efterrätt tog jag några jordgubbar och när jag fick smaka på Christoffers "Blackout cake" så tog jag en jag med. Den var underbar! Men mastig så jag orkade såklart inte äta upp hela.
Sen såg jag en av de finaste personerna jag någonsin sett i mitt liv, han jobbade som bartender där. Vi fick även den bästa servitrisen.
Efter middagen promenerade vi lite där i Santa Monica och gick ut till Pieren och bara njöt av varandras sällskap och såg på människorna som bjöd på underhållning. Vid 22 åkte vi tillbaka till Hotellet och började packa osv.

Sjunde dagen skulle jag ha tränat sista passet på Gold's men jag försökte sova så lite som möjligt den natten så tillslut somnade jag så hårt de timmarna jag sov, att jag sov igenom larmen och det gjort min rumskamrat också.. Så vi vaknade, packade ihop och gick till frukosten. Sen var vi förbi på Rahlp's en sista gång.
Så var det bara lasta in oss alla i minibussarna och åka till flygplatsen. Där tog jag och Gabriella en vända på Starbucks. Jag tog en is chailatte med mandelmjölk och det var visst gott!! Innan jag förstod att jag inte tålde laktos drack jag de jämnt på sommaren.
Sen åt vi ett gäng på Umami Burger. Det var gott, men de hade kanel på sötpotatispommesen?! Vi fick ta massor av salt för att försöka få de att smaka som de ska. De gick att äta, men de är mycket bättre utan kanelen ändå. Det var ändå sjukt att det var den första burgaren jag åt under resan?? Jag trodde verkligen jag skulle äta mer när jag ändå var i USA, men nope.

Sen var det bara att vänta på det försenade flyget innan över 10h i luften. Jag köpte insomningstabletter på Ralph's så hemresan gick lite bättre och jag fick sova lite mer.
När vi landade i Sthlm så hann jag inte med flyget till Luleå. Så jag fick en ny biljett, som tur var. Men fick sitta och vänta ensam i någon timma och det kändes otorligt deppigt att inte hänga med det härliga gänget något mer. Saknar dem alla!!