Vi hade det väldigt bekvämt på tåget med gott snacks och fick se endel efter vägen. Till och med från tåget fick vi se en gata med lättklädda kvinnor i fönstren, efter att vi passerat gränsen till Belgien.

Så kom vi fram till staden Antwerpen, där vi skulle äta och sen byta tåg. Men det var ingen lätt stad. Ingenting stod på engelska så vi förstod absolut ingenting. Vi hade även lite svårt att hitta mat vi ville ha, men tillslut hittade vi en okej restaurang. Med lite hjälp av Elin via Messenger så hittade vi tillslut rätt tåg mot Mol.

Vacker, flervåningsstation i Antwerpen.

Där vi möttes av Johns kusin som är 6år och hans mamma, Elin. Så åkte vi hem till dem, i ett typiskt bodstadsområde i Belgien, där husen består av sten. Hemma är man vad vid trä, så det var annorlunda.
Vi fick bo i deras gästrum på tredje våningen, vi fick som en egen våning, och det var väldigt fint där.

På lördagen blev vi väckta av pojkarna och vaknade upp till en mumsig frukostbuffé. Därefter gjorde vi oss klara och så for vi alla med cyklarna för att få se Mol. Vi cyklade till ett litet café med hemmagjord glass på deras egen komjölk. Jag är inget fan av glass, men den med jordgubbssmak var otrolig! Det var väldigt fin natur att cykla i, ganska annorlunda från hemma, med stora majsfält, gigantiska träd (lite annat än tall, björk, gran..), man cyklade många gånger bredvid biltrafiken och jag som har bra lokalsinne har 0 förståelse för hur man hittar där ( tur vi bara behövde hänga med).

Sen vilade jag och John, vi vilade faktiskt mycket under redans gång, jag tror det var alla intryck och utflykter som gjorde oss ganska slut... Men så blev vi väckta av att det fanns mat. - Vilket är lyxigt, men hej dåligt samvete för att man sover istället för att hjälpa till..

Resten av dagarna vi var där spenderades med fler utflykter och fint, sommarväder.
Vi fick se lilla "stan" i Mol, där det varje söndag är djurmarknad. Vilket var så, så hemskt - något vi aldrig hade tillåtit i Sverige! Anabola-Kaniner som bara föds upp för deras kött, många saknade syn, man såg deras grova blodådror i ansiktet och i öronen, de var stressade av alla männsikor som skulle dra upp dem i öronen, klappa dem... De flesta låg bara och hyperventilerade & gömde sina ansikten. De fanns så mycket olika djur i trånga burar, fåglar, gangare, fiskar.. De behandlades som varor, inte som levande individer. Man mådde verkligen illa..  Jag är åtminstone glad över att vi inte har det så i Sverige.

Sen var vi även och handlade (alltid kul med affärer i andra länder!) till grillmiddagen vi skulle göra.
Vi köpte bland annat känguru för att testa något annorlunda, vilket var förvånansvärt gott. Är dock alltid osäker på att äta kött från andra länder, men det hör ju inte till vanligheterna.

På söndagen åkte vi till en stor park, med massor av olika aktiviteter. Jag & Elin cyklade dit för att alla ryms ju ändå inte i en bil. Jag tror det var ca en mil, men det är plana vägar där, så det var njutbart!
I parken passade vi även på att fika en Belgisk Våffla, de är dock precis som de jag är van vid, men deras glass är sjuukt god i Belgien!

Vi blev även bjudna på gudomligt god mat, det är så kul när man får prova andras mat. Sen sista kvällen var det valvakan, som vi kikade lite smått på. Sen var det dags att förbereda inför packning och på måndagmorgon fick vi skjuts till tågstationen, och vår resa mot Bryssel började.
John är så feg att han vågade inte hoppa av där vi skulle hoppa av tåget, så vi åkte först tillbaka till Antwerpen och sen vidare mot Bryssel (vilket var en omväg).

Men vi tog oss fram till Europas huvudstad.
Där alla restauranger var stängda under lunchtid (Belgien känns overall vädligt dåligt anpassat till turister.. Ingenting står på engelska heller) så vi gick mest och tittade igenom Bryssels kullerstensgator, några vanliga "turistattraktioner" och branta backar. Fin stad, men som sagt, turistanpassningen lite väl dålig för att vara Europas huvudstad (!).

Så när vi blev hungriga tog vi tåget till flygplatsen istället, för vi är inga som vill äta våfflor eller smörgåsar till lunch direkt. Så när vi tog oss igenom den stora kön till säkerhetskontrollen hittade vi en bra italiensk restaurang (vi äter bara italienskt tydligen) med gudomligt god mat.
Sen hade vi extra tid att spendera där, så vi gick och köpte lite ätbart att ha med oss, och såg en film på iPaden innan vi började flyga hemåt.

Flyget till Sthlm var såklart försenat, vilket gjorde att vi landade ca 15 min innan vårt flyg till Lule skulle avgå (dessutom dagens sista flyg). De sa ingenting om just vårat anslutningsflyg på det första flyget, så vi hade ju världens stress!
Vi sprang genom hela j-vla Arlanda till inrikes, tror aldrig jag har sprungit så jävla fort.. När vi kom fram berättade de att de försenat flyget med en kvart, så vi hann ju i bra tid.. Och sen var det samma flygpersonal på det flyget, som på det från Bryssel.. Att de inte kunde säga det innan??
Så vi köpte oss vatten, och tog oss hem iaf.